Keresés
Close this search box.

Albánia körút 2022 Montenegrón keresztül X/2 – Jaz

Budva - LifesztileMagazin

Montenegróba érve 2 nap pihenőt tartottunk. Az út mindössze 12 órát vett igénybe 4 megállóval útközben. Belgrád előtti Meki-parkoló, Cacak-tó, Zlatibor – Western-város fél órás körbejárással, Podgorica HDL bevásárlás szintén fél óra. Ahogy előzőleg már említettem, a rövid határvárakozások miatt és hogy Cacakig már autópálya van – az előző évekhez képest – nagyon jó időt futottunk.

Szállás

Ahogy mindenhol, itt is érvényes, hogy minél közelebb vagy a tengerhez, annál drágább az ár, de nagy a szórás a tengerparti szállások között is. Mi a Jaz Beach-en szálltunk meg, ez Buda mellett 6 km-re található. Közvetlen tengerparti szállás az egyik legkedveltebb tengerparti részen, egy 1,5 km hosszúságú öböl. Itt egy éjszaka 60 euró/fő-től 250 euró/fő-ig változhat, de igen kis különbségek vannak a szállások minősége között, tehát érdemes jól szétnézni az ismert szállásfoglaló portálokon!

A szállásokon a parkolás ingyenes, benne van az árban és mi szállásunk esetében ez egyben bekamerázott őrzött parkolót jelentett. Közvetlen tengerre nyíló kilátással (és itt a „közvetlen” azt is jelenti, hogy 6 méter séta a vízig J).

Hasznos tanácsok

Az üzemanyagár minden kúton egységes, Montenegróban ez 2022 júniusában a 95-ös üzemanyagra vonatkozóan 1,73 euró. Ahogy már említettem korábbi cikkünkben, felesleges élelmiszerből, vagy bármiből otthonról vinni, mert nagy általánosságban – egy-két kivételtől eltekintve – ugyanannyiba kerülnek a dolgok, mint Magyarországon, vagy olcsóbbak. A zöldség gyümölcs kifejezetten olcsóbb, de erről egy külön cikkben számolunk be bővebben. Ami drágább kicsit pl. pezsgők és a tömény szeszes italok.

Éttermek, street-food

Teljesen korrekt árakon dolgoznak. Street-foodokban 1,5-2,5 euró egy jó nagy pizza szelet, 3,5-4 euró gyros, vagy egy hamburger. 1-2 euró között van az éttermekben és a bazársoron az üdítő, ásványvíz, sör is.

Étteremben a legolcsóbb fogás 6 euró, de fizethetünk akár  30 eurót is egy homárért. A mi esetünkben 3 főre egy bőséges vacsoráért italokkal borravalóval 40 eurót fizettünk.

Látnivalók

Az itt töltött idő rövidsége miatt egy budvai városnézés és strandolás fért csak bele, de egy régebbi cikkünkben bővebben írtunk a montenegrói városokról, látványosságokról. Budvában járva, mindenképp érdemes megnézni az óvárost, felmenni a citadellára (3 euró) és bejárni a bazársort mely rengeteg hangulatos tengerparti étteremmel tarkított. Amennyiben kicsit több időnk marad, akkor mindenkép ikttssuk be a Kotori-öbölt, mely páratlan festői élményt nyújt az oda látogatóknak.

A cikksorozat folytatódik!

Budva - LifesztileMagazin
Mészáros Attila

A magazin szerkesztője és webmestere.